رواية لعنة اجتاحت بي من الفصل الاول للاخير بقلم جيلان محمد



رواية لعنة اجتاحت بي من الفصل الاول للاخير بقلم جيلان محمد

سمعوا صوت ك"سر باب الشقة و ناس واقفين و موجهين سلا"حهم ناحية بدر و جنى اتخضت و استخبت ورا بدر قال شخص بغضب : لازم نغسل عا"رنا 

بدر قال بهدوء : أنتَ فاكرني هخاف و لا ايه ...نزل سلا"حك و خلينا نتكلم كرجالة و ابعد الحريم عن الموضوع 

جنى اتكلمت بر"عب : مين فيكم الشيخ سليمان ؟

- أنا شيخ سليمان 

جريت جنى عليه و حضنته و قالت : أنتَ مش فاكرني يا راجل يا طيب انا نوسة ... العيلة الصغيرة اللي كانت بتقعد على حجرك 

شيخ سليمان ز"قها و قال : لو أنتِ فعلا نوسة مكنتوش حطيتي اسم الهاشم في الوحل 

بدر شد جنى من ايدها و قال : وحل ايه يا شيخنا احنا متجوزين 

الشيخ سليمان : و ايه اللي يثبت صحة كلامك ؟

بدر طلع ورقة من جيبه و قال : ده عقد بالجواز العر"في 

جنى بلعت ريقها و سرحت في تفكيرها 

فلاش باك 

جنى خرجت من الحمام و لافة جسمها بالبشكير لقيت بدر قاعد اتخضت و رجعت لورا و قالت : أنتَ بتعمل ايه يا بني آدم 

بدر شدها و قعدها جانبه و قال : اهدي انا مش حيوا"ن عشان استغل نقطة ضعفك 

جنى بإستغراب : كانت في الحنية دي يا حنين 

بدر بصلها بخنقة و طلع ورقة و قلم و قال بخنقة : امضي 

جنى بسخرية : ده عقد ايجار شقتك و لا ايه 

بدر : لا يا لمضة ده عقد جواز عرفي 

جنى شهقت و قالت بعصبية : أنتَ بتهزر صح !! عايزني اتجوزك عرفي !! يا بجا"حتك

بدر مسك ايدها و قال بهمس مخيف : امضي بالذوق بدل ما تبقى غص"ب عنك و لا ايه 

و غم"ز لها و بصالها بخبث 

جنى مسكت البشكير كويس و مضيت 

بدر قام و قبل ما يطلع قال بخبث : تحبي اساعدك 

جنى مسكت المخدة و حدفتها و قالت : براااااا

انتهى الفلاش باك * 

جنى فاقت من شرودها فقال الشيخ سليمان : بس احنا مش بنعترف بالكلام ده في البلد

بدر بخنقة : هو بمزاجكم احنا ممكن نوثقه في الشهر العقاري و ساعتها ابقى عرف اللي عند في البلد

الشيخ سليمان: و انا اقولهم ايه في البل.

بدر : عادي اتنين حابوا بعض و كتبوا الكتاب عند مأذون 

الشيخ سليمان: بس برضو لازم نعمل حفلة عشان دي عاداتنا و تقاليدنا 

جنى بصدمة : قصدك ايه ؟ 

الشيخ سليمان: يعني هنروح الصعيد 

جنى وقعت من طولها و بدر مسكها و شالها و قال : طب ممكن الشباب اللي معاك ينزلوا عقبال ما افوقها و نلبس 

الشيخ سليمان قعد و امر كل الرجالة ينزلوا 

بدر دخل و حاط جنى على السرير و بدأ يطبطب على خدها براحة و قال : جنى بطلي تمثيل و فوقي 

جنى قالمت و قالت بعصبية : انا مستحيل اروح 

بدر حاط ايده على بوقها و قال : متعليش صوتك ..لو انتِ عندك استعداد تمو"تي انا لا اجهزي و البسي حاجة مش مكشوفة احنا مش ناقصين و بعدين ايه نوسة ده

جنى بزهق : اصله مش بيحب اسمي و بقى يقولي يا نوسة 

طلع بدر فقال الشيخ سليمان: قامت يا بني 

بدر : ايوة يا شيخنا 

الشيخ سليمان: بقولك هي البت لسة بك"ر 

بدر اتحرج و حاط ايده على رأسه و قال : ايوة ممكن البس بقا 

الشيخ سليمان: اتفضل 

دخل بدر و طلع تليفونه و اتصل بسليم فرد سليم و قال بعصبية : انتَ فين ؟ و جنى فين ؟ سايبين الشركة تضر"ب تقلب 

بدر : اسكت و اسمعني احنا واقعين في مشكلة كبيرة ! هبعتلك لوكيشن كمان شوية تيجي عليه 

بدر قفل المكالمة و سليم قاعد متعصب 

بعد فترة 

بدر قاعد جنى في العربية ورا و الشيخ سليمان قاعد جانب السواق و قال : مبروك يا ولاد 

جنى : على ايه ده مجرد توثيق عقد .... اومال هي ماما فين ؟ 

الشيخ سليمان: سبقتنا عشان يحضروا الحفلة 

جنى قاعدة متوترة بدر مسك ايدها و طبطب عليها 

بعد فترة وصلوا و كانت الزينة متعلقة و صوت زغاريط و ناس داخلة و خارجة شايلين صواني 

جنى ما"سكة في دراع بدر فقال الشيخ سليمان: يلا يا نوسة عشان البنات تجهزك 

جنى بر"عب : محدش هيقر"ب مني انا جاهزة و على كامل استعداد محدش له دعوة بيا 

بدر بهدوء : خلاص يا جنى محدش هيقرب اهدي

جنى مشيت مع بنت 

اما بدر وقف مع الشيخ سليمان اللي قاله : روح عشان تلبس جلبابك و تريح من تعب السفر

جاء الليل

جنى واقفة ناحية الشباك و كان لابسة فسان ابيض رقيق مانت جايباه معاها و بتتفرج على ناس لابسة جلاليب و ماسكين مزامير و خيول و بدر كان راكب خيل و فجأة الشيخ سليمان نادى عليه 

بدر راحله و لقاه بيديله منديل ابيض استغرب بدر و قال : بس انا مش عرقان يا شيخنا 

الشيخ سليمان ابتسم و قال : لا يا بني ده شر"ف 

بدر سكت شوية و تنح و اتعصب و قال : انتَ مجنون يا عم انتَ انا سكتلك و عامل ليك اعتبار معملتهوش لأبويا ده جه"ل و تخ"لف ... انتم هتبطلوا القر"ف ده و تفهموا ان البنت زي الولد و انها ليها نفس حقوقه و شر"ف البنت لنفسها و بس 

الشيخ سليمان قرب منها و قال بهمس : انا ممكن امسك ميكروفون و اقول لأهل البلد على موضوعكم و هما بقا يقرروا 

بدر سابه بغضب و طلع عند جنى فقالت : طلعت ليه 

بدأ بدر يبصلها باصة مر"عبة و بيقرب 

جنى و"قعت على السرير و قالت : انتَ بتقرب ليه ؟

بدر بيقر"ب اكتر لغاية ما كت"ف ايدها الاتنين بأيد و الايد التانية ق"طع فستانها و .... 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

بدر بيقرب اكتر لغاية ما بقى فوقها و كت"ف ايدين جنى الاتنين بأيد و الايد التانية قط"ع فستانها و صوتت فكتم صوتها ببو"سة لغاية ما هديت و قال بهمس : اهدي ده كم"ين 

جنى بنفس الهمس : يعني انتِ مش هتقر"ب مني 

بدر : انتِ مجنو"نة اهدي بقا انا خايف يكونوا مرقبنا 

بدر بعد عنها و لقي طبق فاكهة وقعه على الارض و اتك"سر ، جنى حاطت ايدها على بوقها بصدمة و ر"عب ، بدر رفع كم الجلبابه و مسك حتة ازاز و عو"ر نفسه جنى قامت جري و قالت بدموع : أنتَ بتعمل ايه يا مجنو"ن ؟

بدر بزعيق : اخر"سي مش عايز نفس 

مسك المنديل الابيض و حاطه على جر"حه لغاية ما بقى لونه احمر و نزل في صدمة جنى 

رمى المنديل في وش الشيخ سليمان و قال بقر"ف : اي حاجة تانية 

الشيخ سليمان: لا يا بني اطلع لمراتك 

بدر طلع و جنى جريت عليه حضنته ، بدر د"فن وشه في رقبتها و كان بينهج فقالت جنى بعياط : انتَ عملت كده ليه ؟

بدر بعد عنها وقال : ده منديل الشرف 

جنى : يعني ايه 

بدر ق"رب منها و قال حاحة عند ودنها جنى وشها احمر و سكتت بكسوف و قالت : و أنتَ معملتش كده ليه بجد ؟

بدر : انا مش حيوا"ن و كفاية بقا انك سبب المشكلة من البداية 

جنى بصدمة : انا يا بدر

بدؤ قاطعها وقال : اومال امي .. ياريتك كنتِ سمعتي كلام امك 

اخد مخدة و راح نام على الكنبة ، جنى ما زالت واقفة مصدومة

بدر غمض عينه وقال : نامي عشان هنرجع القاهرة بكرة 

جنى قعدت على السرير لقيت سليم بيرن على تليفونها طلعت اتكلمت في البلكونة بهمس و قالت : ايوة يا سليم 

سليم بعصبية : انا عمال اكلم بدر مش بيرد عليا انا جيت المكان اللي قالي عليه

جنى بصدمة : هو قالك اللي حصل 

سليم : هو ايه بقا اللي حصل ؟

جنى : طب استنى هنزلك خليك معايا عقبال ما اتنكر

سليم : تتنكري !! 

سليم كان واقف بيد"خن سجا"ير ، واحدة بتيجي ناحية لابسة عباية و ماسك على وشها بتشيل الماسك و بتكون جنى و بتحضن سليم و قالت بعياط : احنا في مصا"يب كبيرة يا سليم 

سليم طبطب عليها و قال : ايه الجديد يعني احكيلي 

جنى : احنا مش هينفع نتكلم هنا تعالى 

سحبت جنى ايده و استخبوا ورا شجرة و حكيت له كل الحصل 

سليم بصدمة : انا مش مصدق اللي حصل 

جنى : سليم ارجوك اسمعني

سليم بعصبية : اسمع ايه انتِ غلطا*نة و ستين غلطا*نة و تاني ساق الهبل على الشيطا*نة 

جنى : ما انا بحبه يا سليم

سليم : حبك بر"ص يا بعيدة هو انا مش زمان قولت بدر لا ليه مصممة تحبي كل الناس المسمو"مة اللي في حياتك 

جنى : بدر طيب يا سليم 

سليم : هو مش صاحب عمري بس مستحيل كنت اجوزه شيرين 

جنى : انتَ مش كنت رافض عشان سنها صغير 

سليم : اسكتي والنبي انتِ مش عارفة حاجة 

قام وقف و عدل هدومه و قال : اديكي اتجوزتيه بالفعل اشر"بي بقا و انا تنزلوني من مصر عشان كده و سايبين الشركة تنها"ر  ....قولي للباشا يجهز الشرط الجزائي بتاع الخواجة لان الشحنة غر"قت 

جنى بصدمة : مستحيل 

سليم : ما هو لو حد فيكم كان بيرد عليا انا مليش فيه ... اشربوا انتم الاتنين انا واخد اجازة 

سليم مشى جنى قال بزعيق : أستني بقا يا سليم 

بدر مكنش نام و كان واقف و سمع كل شئ اتخبط في شجرة بالغلط ، جنى حسيت بحركة رجعت بسرعة و لكن بدر كان اسرع منها ، طلعت و لقيته نايم و هي كمان نامت 

تاني يوم 

صحيت جنى بكسل لقيت بدر صاحي  و بيجهز فقال : قومي اجهزي عشان هنمشي دلوقتي 

جنى :طب و اهلي مش هسلم عليهم 

بدر ببرود : محدش عايز يشوفنا يلا بقا عشان نعرف نحل مشكلة الشرط الجزائي 

جنى : هو انتَ عرفت ؟ 

بدر دخل البلكونة و مردش عليها 

بعد فترة جنى و بدر كانوا راكبين و بدر كان متحنب جنى 

بدر قطع الصمت و قال : اعملي حسابك هنطل"ق اول ما نوصل القاهرة 

جنى لسة هترد ، عربيات بتقف قدام عربية بدر و كانوا ملثم"ين و ماسكين ا"سلحة و ضر"بوا نا"ر و ..

يتبع... 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

بدر قطع الصمت و قال : اعملي حسابك هنطل"ق اول ما نوصل القاهرة 

جنى لسة هترد ، عربيات بتقف قدام عربية بدر و كانوا ملثم"ين و ماسكين ا"سلحة و ضر"بوا نا"ر لدرجة د"مر زجاج العربية بالكامل ، بدر أخفض راس جنى تحت التابلوه اللي كانت  بتصوت و بتقول : هنمو"ت ...يا خسارة شبابك يا جنى 

بدر قال بعصبية : اخر"سي بقا  

بدر سحب سلا"حة من تابلوه و عَمره و بدأ يضر"ب عليهم نا"ر و أصا"ب عدد كبير منهم لغاية ما الخزنة فضيت ، شغل العربية و بدأ يسوق بأقصى سرعة و العصابة بيضر"بوا نار جنى عمالة تعيط و قالت : مين دول ؟

بدر مركز في السواقة : اكيد دول رجالة الخواجة 

بيبص في المراية بيلاقي عربية ماشة وراهم 

بدر بعصبية : دول بيتكثر"وا و لا ايه 

جنى بصدمة : الحق تانك البنزين بيخلص 

بدر سرع السرعة لاعلى شئ لغاية ما لقى مفترق وقف العربية و قال لجنى : بسرعة انزلي مفيش وقت 

نزلت جنى و بدر مسك ايدها و جريوا في الاتجاه التاني 

وصلوا العصا"بة قدام المفترق 

فقال شخص 1 : احنا نتوزع على الاتجاهين ... كل شخصين يبقوا مع بعض 

رد الجميع : تمام يلا بسرعة 

بدر و جنى مازالوا بيجروا ، وقفت جنى فجأة و بدأت تنهج و مش عارفة تاخد نفسها و قالت : انا مش هقدر اكمل ...امشي يا بدر امشي ... انا هحقق رغبتك و همشي للأبد 

بدر مسكها من ايدها : البخاخة فين ؟

جنى بتعب : نسيتها في العربية 

بدر شا"لها و جنى حاوطت رقبته بإيدها الأتنين و قال : انا عمري ما هسيبك انتِ مازالتي صاحبتي و عشرة عمري ... يا نعيش سوى يا نمو"ت سوى

بدر مشى بسرعة و شا"يل جنى فقالت بهلوسة : عارف ان طول عمري بفكر لو انا انتحر"ت هل حد هيزعل عليا ؟ 

بدر مركز في الطرق و قال : ليه بتقولي كده دلوقتي ؟

جنى بدموع : عشان انا طول عمري مكرو"هة انا انسانة انا"نية و مغرو"رة 

بدر بدأ يتعب فقالت : ريح شوية اكيد هما تاهوا 

بدر حاط جنى على الارض و قعد جانبها و جنى حاطت رأسها على كتفه و بدر مسك ايدها و ساكت و فجأة بدر بيحس بحد وراه بيلف و يلاقي شخص الملثم موجه السلا"ح في رأس بدر و قال : لو عملت أي حركة هتروح على جه"نم على طول و السنيورة تحصلك

و الشخص التاني موجه السلا"ح على راس جنى 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

بدر بيحس بحد وراه بيلف و يلاقي شخص الملثم موجه السلا"ح في رأسه و قال : لو عملت أي حركة هتروح على جه"نم على طول و السنيورة تحصلك 

و الشخص التاني موجه السلا"ح على راس جنى 

بدر قام بهدوء و جنى قامت و هي ماسكة في دراع بدر 

بدر خبت مرتين على دراع جنى ، جنى فهمت ان دي اشارة ما بينهم يفهموا بيها بعض ، جنى وقفت وراه و بدر بحركة سريعة مسك دراع واحد من الملثمين و سحب منه السلا"ح و بدأ يهدد"هم بيه و قال : نزلوا اي سلا"ح معاكم و اقعدوا على ركبكم و ارفعوا ايديكوا لفوق ... يلااا 

الاتنين قعدوا على الارض فقال بدر : مين بقا اللي بعتكم 

الشخص 1 : معندناش تعليمات  نقولك حاجة 

بدر قت"ل الشخص ده بدم بارد و جنى كانت مصدومة و حاطت ايدها على بوقها بر"عب و قال بدر : تحب تحصل زميلك ؟ 

الشخص التاني قام بسرعة و ضر"ب بدر و وقع السلا"ح بدر قام بسرعة و ضر"به و جنى استخبت ورا الشجرة و بتعيط ، الملث"م طلع سكي"نة من جيبه و بيحاول يصيبه ، بدر جاب المسد"س و لسة هيضر"به بالنار ، عو"ره بالسكينه في بطنه و لكن بدر تلاشى الألم و ضر"به بالنار 

بدر و"قع على الارض بتعب و جنى جريت عليه و قالت : ليه قتل"تهم ليه ؟

بدر قام وقف بتعب و جنى ملحظتش إصابة بدر و قال : قولت قبل كده لو عايزة تمو"تي انا لاء ..يلا بسرعة عشان مفيش وقت نلحق نرجع للعربية 

جنى مشيت معاه و كانت سرحانة في موقف حصل ما بينهم ايام الجامعة 

فلاش باك 

چنی بملل : مش عاوزة اروح 

بدر بضحك : افسحك

چنی بصلته بصة غريبة فيها فرحة على حزن على قلق و قالت : من امتى الحنية دي ؟ 

مرة واحدة بدر لف بالعربية ف قالت :براحة يا مجنون هنموت

بدر بفرح : سيبيلي نفسك خالص 

بعد فترة 

بدر وقف العربية على الكورنيش و قال : انزلي 

چنی بإستغراب : جايبنا في الوقت ده على الكورنيش ليه ؟

بدر بضحك : تعالي بس متبقيش قفوشة 

نزل بدر و نزلت چنی و سندت عليه و قعدت راح عند عربية صغيرة بتبيع حلبسة حمص الشام على الكورنيش

راح ناحيتها و قالها و هو في ايده كوبايتين حلبسة : اتفضلي يا ستي ، الجو ده مينفعش فيه غير حلبسة 

بصتله چنی بتعجب و قالت : حلبسة ! ايه دي ؟ 

قعد جانبها و قال بإستغراب :يعني عايشة حياتك كلها في مصر و متعرفيش الحلبسة ، بصي يا ستي دي عبارة عن حمص الشام و ليمون و شطة ده اللي اعرفه ...امك قاطعة عليكِ الارسال و لا ايه

چنی بإحراج : يعني اسمع عنها بس عمري مجربتها 

بدر : طب خدي يا ستي دوقيها 

جنى اكلت فقال بدر : لو حد ضايقك بعد كده و انا موجود امسكي في دراعي بقوة و لو خبطت على دراعك مرتين ارجعي ورايا و انا هتعامل ناشي ...اوعي تخلي حد يتنمر عليكِ يا جنى

انتهي الفلاش باك 

في مكان تاني لأول مرة 

يعقوب بيصحى سالم و عمال يخبطه في دراعه : سالم … أنت يابني اصحى

سالم : في ايه حد يصحي حد كده

يعقوب : مينفعش تختفي كده !!

سالم بسخرية : يابني انتَ مصدق اني سليم بجد ... انا بس اخوه التوأم 

يعقوب : بس مش أنتَ عايز حق اخوك ؟

سالم سرح في اخوه سليم اللي أنت"حر من سنتين و هو منتحل شخصيته

عند بدر و جنى 

بدر ماسك بطنه بتعب فقالت جنى : أنتَ كويس ؟ 

بدر : اه متقلقيش ادينا وصلنا قدام العربية 

و لكن بدر وقف و سند رأسه على العربية بتعب ف قالت جنى: ايه وقفت ليه ؟

فتح بدر العربية بس من غير مقدمات و"قع على الارض من كتر النز"يف اصا"بته ، جنى صوتت و قعدت على الارض و سندت رأسه على رجلها و قالت بعياط : مالك يا بدر فوق 

جنى بتشيل ايد بدر اللي على بطنه و بتلاقي نز"يف و ايده متغر"قة د"م 

بدر بيتنفس بصعوبة و فجأة شخص من الملثمين بيحط السلا"ح على رأسها و قال : قومي معانا بدل ما تحصليه ... الخواجة عايزكم احياء !! 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

جنى بتفوق و بتلاقي نفسها في أ"حضان بدر اللي بيلعب في شعرها و قامت بفز"ع و لكنها حاطت ايدها على راسها بتعب و قالت : ايه ده هو احنا عايشين و لا ايه اللي حصل ؟

بدر ضحك بسخرية و قال : أنتِ شايفة ايه ؟

جنى : هو أنتَ مش كنت بتمو"ت 

بدر شد"ها من وسطها و قال : للدرجاتي مش عايزاني و بعدين كل اللي حصل ان الشخص من العصا"بة ضر"بك بالمسد"س على دماغك و لكن انا قاومت و خلصت عليهم و لولا الراجل اللي قاعدين عنده دلوقتي كنا فعلا مو"تنا و كمان مراته ممرضة على المعاش هي اللي خيطت الجر"ح

جنى بصدمة : دي معجزة 

بدر : عندك حق ربنا رحيم بينا اوي لدرجة اننا عدينا من المو"ت

جنى قامت بتعب : بس ده ميمنعش اننا لازم نروح مستشفي نطمئن ..كلمت سليم طيب ؟

بدر ببرود : لا ..جنى تيجي ندي فرصة لنفسنا

جنى قامت وقفت و قالت بصدمة : أنتَ بدر الرفاعي و لا بدلوك زي الافلام ؟

بدر ضحك و قال : بشحمه و لحمه 

جنى حضنته و قالت : طب و الطلا"ق 

بدر با"سها و قال : خليني ندي لنفسنا فرصة ..ماشي 

جنى قالت بحب : انا بحبك اوي يا بدر

بدر ابتسم و قال : طب يلا عشان نفطر 

جنى : لا هتصل بسليم اقوله ييجي ياخدنا عشان نشوف هنحل المشكلة دي ازاي

بدر بهدوء : على راحتك انا مستنيكِ برة 

جنى اتصلت بسليم و رد 

جنى : كده تمشي و تسيبنا يا سليم

سليم : عايزة ايه يا جنى 

جنى : بقولك ايه في عصا"بة طلعت علينا و كنا هنمو"ت بس في ناس كويسين انقذونا ..بص هبعتلك لوكيشن تعالى خدنا عشان نشوف هنحل مشاكلنا دي ازاي 

سليم ببرود : ماشي يا جنى هاجي مسافة السكة 

جنى قفلت مع سليم و طلعت لبدر كان قاعد بيتكلم مع راجل كبير فقال بدر : تعالي يا جنى ده الراجل الطيب اللي انقذنا عم سعد 

جنى قعدت جانب بدر و سلمت على عم سعد و شكرته 

في المساء

جاه سليم و رن على جنى و طلعت عشان تجيبه 

جريت جنى عليه و قالت : كويس انك متأخرتش ...صحيح يا سليم مش بدر قرر أن ندي فرصة اننا نجرب هل هنعرف نكمل مع بعض و لا ؟

سليم بصدمة : و انا يا جنى 

جنى ضحكت و قالت : انتِ ايه يا سليم مالك 

سليم : أنتِ ليه عمرك ما حسيتي بمشاعري 

جنى بإستغراب: سليم أنت كويس ؟

سليم حاو"طها من وسطها وقال : يا جنى انا بحبك

جنى بزعيق : ابعد يا سليم انتَ شكلك مش مظبوط 

سليم بيحاول يبو"سها و جنى بتضر"به و بتصوت

و فجأة سليم بيقع على الارض أثر ضر"بة من بدر و جنى بصدمة : بدر ..استنى !! 

يتبع ..

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

سليم حا"وطها من وسطها وقال : يا جنى انا بحبك

جنى بزعيق : ابعد يا سليم انتَ شكلك مش مظبوط 

سليم بيحاول يبو"سها و جنى بتضر"به و بتصوت

و فجأة سليم بيقع على الارض أثر ضر"بة من بدر و جنى بصدمة : بدر ..استنى !!

بدر سحب"ها وراه و مسك سليم من ياقة قميصه و قال : أنتَ مش سليم ... أنتَ مين ها ؟؟!

سليم زق بدر و قال : عظيم يا ابن الرفاعي انك اخدت بالك اني مش سليم ... انا سامر الرفاعي اخوه التوأم 

جنى بصدمة : سليم فين ؟!! و من امتى منتحل شخصية سليم ! أنتَ مش كنت عايش في أمريكا 

سامر ابتسم بخبث و قال : من سنتين لما سليم اخويا انتح"ر بسببك ...بسبب واحدة انا"نية مش بتحب غير نفسها 

سامر طلع مسد"سه و قال بجنو"ن : أنتِ سبب روحتي حبيتي واحد مر"يض و سيبتي اخويا يتو"جع رغم ان البيه جوزك عمره ما حبك و طول عمره كان بيحب اختنا شيرين ... أنتِ مينفعش تعيشي يا جنى

و لسة سامر هيضر"ب نار عم سعد بييجي من وراه و يزقه و بدر بيجري ناحيته و بيسحب من السلا"ح سامر زق عم سعد و قال : انا راجع يا بدر و هنتقابل تاني يا ابن الرفاعي 

سامر مشى و جنى كانت بتعيط بدر جرى ناحيتها و حضنها و قال : أنتِ كويسة يا جنى ؟

جنى بشحتفة : انا عايزة اروح يا بدر لو سمحت 

عم سعد قال بتعب : طب يا بني ما تباتوا معانا النهاردة 

بدر حاضن جنى و قال : لا يا عم سعد كفاية كده تعبناك معانا ممكن بس توقف لنا تاكسي 

عم سعد : حاضر يا بني 

جنى ساندة على بدر و ماشية بتعب 

عند الخواجة 

الخواجة قاعد و قال : انا عايز بدر و جنى و سليم تجيبوهم احياء 

-حاضر يا باشا ... بس احنا حاولنا و بدر خلص علي رجالتنا 

الخواجة بعصبية : اتصرفوا ...مليش فيه معاكم 48 ساعة ..يلا 

الخواجة كان لابس طاقية و نضارة شمسية على الرغم انه كان ليل 

سامر راكب عربيته و بيكلم صاحبه يعقوب و قال : أنا مش عارف ليه عملت كده بس د"مي كان بيغلي 

يعقوب بعصبية : أنتِ دايما كده متسرع 

سامر بيعلي في سرعة العربية وقال : اقفل يا يعقوب انا هلقيها منك و لا منهم 

بدر و جنى وصلوا قدام العمارة جنى كانت نايمة على كتف بدر ، حاسب السواق و نزل و شا"ل جنى و طلع بيها على فوق و نيمها على السرير و هو طلع برة قعد على كنبة بيد"خن سيجا"رة و بيفكر هيعمل ايه في المشاكل دي 

في صباح تاني يوم 

جنى بتصحي بكسل و بتبص حواليها مش بتلاقي بدر قامت بتعب و طلعت برة لقيت بدر بيقطع طماطم للسلطة و محضر فطار ، جنى قعدت قدامه على الكرسي بإستغراب لان المطبخ امريكاني فقال بدر : مش المفروص نقول صباح الخير 

جنى رجعت لوعيها و قالت : انا بس مستغربة مش اكتر ..صباح الخير

بدر سكت و حضر الفطار و قال : طب كلي بقا عشان تفوقي كده و تركزي عشان ورانا مشاكل نحلها 

بدأت جنى تاكل في هدوء و فجأة قالت : هو أنتَ فعلا كنت بتحب شيرين ؟

بدر بلع ريقه و قال : انا منكرش اني مازلت بحب شيرين بس هي دلوقتي متجوزة و انا كمان متجوز 

جنى قامت و قالت : بدر احنا عمرنا ما هننفع نكون مع بعض و ده باين من اول ساعة في جوازنا ...انا مش هظلمك معايا يا بدر ... بدر انا عايزة اطل"ق 

بدر كس"ر الكوباية بأيده من العصبية و عروقه ظهرت و عينه احرمت و ... 

يتبع ..

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

جنى قامت و قالت : بدر انا عايزة اطل"ق 

بدر كس"ر الكوباية بأيده و عروقه ظهرت و عينه احرمت و قرب منها و مسك"ها من دراعها و قال بعصبية : عايزة ايه !!! تطلق"ي 

جنى بألم من مسك"ته و قالت بدموع : و هل طبيعي انك تقولي انك بتحب واحدة تانية ! و انا المفروض اسقفلك 

بدر حضنها بقوة و قال : أنا مش بعرف اعبر عن الجوايا و لا بفهم في الحب قولتك اديني فرصة 

جنى طبطبت على كتفه و قالت : ماشي يا ابن الرفاعي 

بدر با"س راسها و قال: طب البسي عشان عندنا مشاورين 

جنى دخلت الاوضة و لبست فستان كات ابيض فوق الرقبة و چاكت چينز و لميت شعرها كحكة و حاطت روچ احمر و طلعت برة 

بدر كان لابس قميص و بطلون اسود و لابس ساعة كيلفين كلاين و حاطت برفان رجالي شيك 

بدر اول ما شافها تنح ، جنى قر"بت منه و حاطت ايدها على كتفه و قالت : مش يلا بقا 

بدر غم"ز لها و قال : يلا يا قمر 

بدر و جنى نزلوا و ركبوا عربية بدر فقالت جنى : احنا رايحين فين ؟

بدر لابس نضارة شمس و سايق و قال : مفاجأة 

جنى بصتله و قالت : استرها يا رب منك 

بدر مسك ايد جنى و با"سها و قال : مقبولة منك يا جميل

بدر وقف العربية بصيت جنى من الشباك و لقيتهم واقفين قدام محل ألماظ سوليتير 

جنى بصيت لبدر و قالت : احنا واقفين هنا ليه ؟ 

بدر : مش قولت لك مفاجأة 

بدر نزل و فتح الباب لجنى فنزلت و قالت : يا سيدي يا سيدي 

بدر مشى جانب جنى و دخلوا المحل و جنى كانت مصدومة من الجمال و كانت حاضنة بدر و قالت بهمس : ب ح ب ك  ( بحبك )

بدر جاب لجنى خاتم و عقد 

طلعت جنى من المحل و كانت طايرة من الفرحة فقال بدر : مبسوطة ؟

جنى بفرحة : اوي يا حبيبي 

بدر بفرحة : يا ايه ؟

جنى بكسفة : حبيبي 

بدر لسة بيفتح الباب واحد قفله و بدر بصله و قال : افندم !

- معاك المقدم يعقوب الشناوي ... مطلوب القبض على حضراتكم 

جنى بصدمة : ايه !!

بدر ببرود : بتهمة ايه؟

يعقوب : حضرتك اتفضل معانا و هتعرف !

جنى مسكت في دراع بدر و قال : متخافيش يلا بينا 

جنى و بدر ركبوا في عربية البوليس

بعد فترة 

بدر بيبص من الشباك فقال بصوت عالي : بس ده مش طريق القسم يا استاذ

واحد لف له و كان لابس الكاب فقلعه و قال : مش قولتلك هنتقابل تاني يا ابن الرفاعي 

جنى و بدر في صدمة : سامر !

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

بدر جاه يفتح الباب كان مقفول بالمسوجر

ضحك سامر و قال : اصلهم عاملين المسوجر عشان الاطفال 

يعقوب صاحب سامر سرع من سرعة العربية 

بدر مسك ايد جنى و قال : بتثقي فيا ؟

جنى بلعت ريقها و قالت : اه

بدر : اقعدي على رجلي !

جنى بصدمة : أنتَ سا"فل في اوقات غلط كمان 

بدر بجدية : اسمعي كلامي 

جنى قعدت على رجل بدر و بدر استجمع كل قوته و رمى نفسه على الباب لغاية من اتكسر و و"قع بدر و جنى في حضنه و عربية كانت بتتحرك

بدر اتأ"لم من جرحه و جنى اتعو"رت في رجلها و بدأت تنز"ف 

قام بدر بتعب و باص على العربية لقاها وقفت بدر قال بزعيق : قومي بسرعة 

جنى سندت عليه و قامت و بدأت تعيط من شدة الألم 

بدر شا"لها و جرى بيها بسرعة 

عند سامر 

سامر ضرب ايده بقوة في تابلوه و قال ليعقوب : أنتَ وقفت ليه !! 

يعقوب : العربية خلصت بنزين 

سامر سحب مسد"سه و نزل من العربية و يعقوب نزل وراه 

بدر دخل شوارع متفرقة و كان شايل جنى ، بدر بدأ يتعب فقالت جنى : نزلني يا بدر انا كويسة 

بدر بتعب : متأكدة ؟

جنى بهدوء : ايوة يا بدر 

بدر نزلها و حاس بحركة مسك ايدها و جريوا 

جنى بتبص على بدر اللي بينهج من التعب و وقف فجأة و قال : احنا لازم نفترق

جنى مسكته ايده بخوف و قالت : ارجوك يا بدر متسبنيش 

بدر : انا هشتت انتباهم و انتِ تجري و لو مجتش روحي بلغي البوليس 

جنى : انا مش هسيبك يا بدر

بدر طبطب عليها و قال : يلا يا جنى مفيش وقت اجري

جنى جريت و بدر دخل شارع جانبي و لكن المشكلة أنه شارع مسدود و يلف ليرجع بسرعة يلاقي يعقوب قدامه و معاه سلا"ح  ، بدر يبص حوله يلاقي عمارة و بابها مفتوح يدخل بسرعة و يركب الأسانسير قبل ما يعقوب يمسكه و هو طلع بسرعة على السلم 

بدر وصل لسطح العمارة و يبص على فرق المسافة بينها و بين سطح العمارة التانية و كان بيرجع لورا استعداد لينط و يخبط في يعقوب و كان هيمسكه ، ضر*ب بدر يعقوب بقوة و و"قع منه المسد"س فمسكه بدر و قال : سليم عايش و لا ما"ت 

يعقوب مردش عليه بدر ضر"ب بالبو"كس و قال : انطق بدل ما اخلص عليك

يعقوب بلع ريقه و قال : سليم عايش 

جنى بتجري في شوارع و هي مش عارفة هتروح فين وقفت تنهج من التعب بتلاقي حد بيخبط على كتفها ، بتلف و تلاقي سامر واقف و ماسك مسد"س و قال : حبيبتي الجميلة 

جنى بتعب : ارجوك يا سامر اعقل 

سامر : كان كل حلمي تحبيني 

جنى : احبك !! كل مقابلتنا تتعد على الصوابع ..امتى حبتني ؟

سامر : عارفة الحب من اول نظرة و بعدين سليم الغ"بي كان دايما يحكيلي عنك و عن ذكائك و طيبة قلبك

سامر وجه المسد"س اتجاه جنى و قال : دايما قبل ما يحصل الاعدا"م بيسأله المجرم عن اخر طلب له بس انا هجاوبك عن سؤالين 

جنى بلعت ريقها و قالت : سليم عايش و لا مي"ت ؟

سامر : عايش انا حبسه في المزرعة القديمة اظن انتِ عارفاها 

جنى بر"عب : هتعمل ايه لما تمو"تني ؟

سامر : همو"ت نفسي وراكي عشان نبقى زي روميو و چولييت 

سامر عَمر سلا"حه و قال : انا كده جاوبتك على سؤالين 

جنى بعياط : ارجوك بلاش !!

سامر : انا ممكن اعفي عنك 

جنى : طب ازاي ؟!

بدر كان بيجري و معاه مسد"س و هدومه ملتخ"ة بد"م و دخل شارع و شاف سامر حاضنها و المسد"س في ضهرها 

جري بدر ناحيتهم و زق سامر بكل قوته وقعه على الأرض و وجه سلا"حه و كان هيضر"ب عليه ، جنى صوتت و قالت بعياط : استنى يا بدر ارجوك... 

بس كان فات الاوان و صوت طلقا"ت المسد"س كانت سيدة الموقف 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

بدر شاف سامر حاضن جنى و المسد"س في ضهرها 

جري بدر ناحيتهم و زق سامر بكل قوته و"قعه على الأرض و وجه سلا"حه و كان هيضر"ب عليه ، جنى صوتت و قالت بعياط : استنى يا بدر ارجوك...

بس كان فات الاوان و صوت طلقا"ت المسد"س كانت سيدة الموقف 

سامر و"قع على الارض و نز"ف جنى جريت على سامر و قالت : ليه يا بدر ؟ لييييييه ؟! مكنش هيمو"تني 

بدر بغيرة : خايفة  علييييه هاااا !!!

جنى جريت عليه و حضنته و قالت : يا بدر انتَ عارف اني بحبك بلاش اسلوبك ده 

بدر : طب يلا سليم في خ"طر و لازم نلحقه 

جنى : هو موجود في المزرعة بتاعة باباهم 

بدر : طب يلا بسرعة 

جنى : لازم ناخد سامر 

بدر بصلها بصدمة و قالت : ده لسة فيه الروح ...عشان خاطري يا بدر 

بدر ببرود : ماشي يلا 

عند الخواجة 

 - يا باشا و ليه منخلصش على بدر و خلصنا  

الخواحة بيشرب من الكا"س بتاعه : بدر ميتأذيش ، أنتَ ناسي ان بدر مخبي شغله الو"سخ كله في حوار الاستيراد و التصدير 

- شغل ايه يا باشا

الخواجة : شغل مافيا  

- ده ازاي ده يا باشا 

الخواجة : بدر ذكي و اصحابه دول شغالين و عاملين عصا"بة صغيرة 

بدر سايق و جنى قاعدة جانبه و سامر نايم ورا و بينهج 

بدر سايق بسرعة و قال : لو عليا كنت ا"دفنك ، يعني حاضن مراتي و كمان عايز تمو"تها 

جنى بملل : يا بدر احنا في ايه و لا ايه ...مش وقته الكلام ده 

بدر : صابرك عليا يا سامر الكل"ب ..عارف لو سليم حصل له حاجة مش هيكيفي مو"تك 

بعد فترة وصلوا قدام المزرعة و جنى نزلت جري و بدر وراها 

جنى وقفت لما لقيت الباب مقفول بالقفل بدر قال : ابعدي كده يا جنى 

مسك بدر فاس و جرى ناحية الباب و كس"ر القِفل بالفاس 

دخلت جنى لقيت سليم مر"مي على الارض و مضر"وب رصا"صة في رجله 

جنى صوتت و جريت و قالت بعياط : سلييييم

جنى قعدت على الارض جانبه و قالت : قوم يا سليم عشان خاطري 

بدر وقف مصدوم و راح ناحيته و لقى ماية ، حاط شوية ماية في ايده و حاطهم على وش سليم ، سليم بدأ يفوق و بيكح د"م 

جنى بفرحة : سليم عايش يا بدر 

سليم بتعب : جنى 

بدر شا"لها و قال : يلا يا جنى لازم نطلع على المستشفى

سليم بتعب : لا يا بدر عشان التحقيق ..اطلع على البيت و انتً شيل الرصا"صة 

بدر حاط سليم ورا جانب سامر المغم"ى عليه و هو قعد مكان السواق و جنى قعدت جانبه 

سليم بتعب : سامر ملهوش ذ"نب يا بدر ... ابويا السبب ! احنا لازم نوقف شغلنا ده يا بدر 

جنى قالت بإستغراب : ماله شغلنا يا سليم ؟

سليم : اصلنا بنشتغل تبع مافيا 

جنى بصدمة : ماااافيا 

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

جنى بتصوت و بتضر"ب في دراع بدر و قالت : وقف العربية يا بدرررر... مافيا يا مجر"م 

بدر بعصبية : اخر"سيييييي بقا 

جنى بتحدى : و لو مسكتش هتعمل ايه هااااا ..هتمو"تني و لا هتخطف"ني و لا تغتصب"ني ...يعني مش كفاية المشاكل و كمان جوزي يطلع مافيا

سليم بصدمة : جوزك !! انتم اتجوزوا امتى ؟

جنى بزعيق : تلاقيكم اصلا مطبخنها سوى و انا اقول البيه اتغير معايا ليه و عامل فيها روما"نسي 

بدر وقف العربية فجأة و ضر"ب جنى بالق"لم ، جنى حاطت ايدها على وشها بصدمة و قالت : أنتَ بتضر"بني يا بدر

بدر بعصبية : و اكس"ر دماغك كمان

جنى بعصبية و بتفتح الباب : مش جنى الهاشم اللي يتقال لها الكلام ده 

بدر شد"ها من ايدها لدرجة انها و"قعت في حضنه و داس على عرق في رقبتها و أ"غمى عليها 

بدر قفل باب العربية و اتحرك

سليم : انا لازم افهم ايه اللي حصل بالظبط 

بدر مركز في السواقة و قال : هحكيلك متقلقش ريح نفسك دلوقتي 

بعد فترة في شقة بدر 

بدر حاط قطن و بيلف الشاش حولين جر"ح سليم 

سليم قال بصدمة : كل ده حصل في اسبوع 

بدر بتعب : انا حسيت و لا كأنهم ألف سنة

سليم : يااااه دي الدنيا متعبة اوي يا صاحبي

بدر اتنهد و قال : ليه اخوك يعمل كده ؟ 

سيم باص لأخوه النايم و قال : ابويا السبب ..ياما قولتله عاملنا زي بعض ولكن انا لغاية دلوقتي مش قادر افهم بابا عمل فينا كده ليه ؟ و كتب ليا في الميراث اكتر من سامر و شيرين 

بدر : ابوك كان حكيم يا سليم

سليم بسخرية : حكيم ! اسكت يا بدر انا بجد تعبا"ن ...هتعمل ايه مع جنى ؟

بدر : انا تعبت منها و هي لسانها زي المبر"د

سليم ضحك و قال : محدش يعرف جنى اكتر مني يا صاحبي 

بدر قام و طلع سيجا"رة ، فقال سليم : بلاش يا بدر أنتَ حتى مغيرتش على جر"حك

بدر لسة هيرد بيسمع صوت زعيق جنى و خبطها على الباب

بدر رمى السجا"رة و قال : لازم تتعلم الادب

سليم : ناوي على ايه 

بدر بخبث : على كل خير ! 

بدر طلع لجنى و فتح الباب فقالت بزعيق : انا شغل المافيا ده ميخوفنيش و هطلق"ني

بدر قفل الباب و قال : بتقولي ايه بقا عشان مش سامعك 

جنى بترجع لورا و قالت : هو أنتَ فاكرني خايفة

بدر بيقرب منها و قال : لا طبعا ما هو واضح اهو

جنى قعد على السرير و قالت بشجاعة مزيفة : طب عظيم اطلع برا اوضتي و انا من بكرة همشي

بدر بخبث : مش لما نتجوز الاول

جنى بصدمة : قصدك ايه بقا 

بدر قرب اكتر و... 

في الصباح

جنى بتصحى من النوم راسها بتأ"لمها و بتبص بتلاقي د"م على السرير و تلاقي بدر نايم جانبها و تعيط و بتضر"ب في بدر و 

يتبع ..

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

جنى بتصحى من النوم راسها بتأ"لمها و بتبص بتلاقي د"م على السرير و تلاقي بدر نايم جانبها و تعيط و بتضر"ب في بدر ، بدر صحى بتعب و بقى فوقها و قال : حد يصحى حد كده و بعدين بتضر"بيني ليييييه ؟

جنى بصدمة : أنتَ اغتصب"تني يا مجرم 

بدر بصدمة اكبر : تفتكري أني هعمل كده انتِ مراتي اولا مش واحدة من الشارع و أنا مش حيو"ان 

جنى بشحتفة : اومال ايه الد"م ده ؟

بدر ضحك و قال : و احنا بنتكلم امبارح اغمى عليكِ شيلتك و جر"حك كان بيز"ف و بس طهرته و لفيته بشاش و من كتر التعب نيمت جانبك 

جنى اتنفست بسرعة من قربه و قالت : طب ابعد عني

بدر بخبث : طب ما احنا حلوين كده

جنى بملل : يا بدر بقا 

بدر با"س رأسها و قام بتعب ، جنى قامت و قالت بكسوف : انا اسفة 

بدر ابتسم و قال : عادي يا جنى

جنى ضر"بته على دراعه و قالت : بس ده ميمنعش اني مش مسمحاك على موضوع شغلك في المافيا

بدر حا"وطها من وسطها و قال : أنتِ عارفة انك الوحيدة اللي غيرتيني بالمنظر ده ...عملتي فيا ايه؟

جنى با"ست خده و ز"قته و طلعت جري على الحمام و قفلت الباب و قالت : اعمل حسابك هننزل نشتري هدوم ليا 

بدر ضحك و قال :  داخلة على ط"مع 

بدر طلع لسليم و دخل الاوضة لقى سليم قاعد جانب اخوه سامر فقال بدر : بعد كل ده يا صاحبي ؟

سليم لف لبدر و قال : ده اخويا مهما يعمل هيفضل اخويا 

سامر بيفتح عينه و كانت بدمع و قال بحزن : انا اسف يا سليم.. الحق"د ملى قلبي يا اخويا 

بدر بسخرية : مضطر اقطع عليكم اللحظة انا هنزل كام مشوار مع جنى عشان من بكرة عندنا شغل كتير و كلنا هنشارك عشان نحل المشكلة اللي احنا فيها 

سامر : ممكن تعتذر لجنى بالنيابة عني

بدر : اكيد يا سامر على فكرة انتَ كمان معانا ...يلا عيشوا البيت بيتكم 

بدر دخل اوضة لقى جنى بتحط برفان و قالت : مش تخبط يامحترم

بدر حضنها من ضهرها و قال : انا زي جوزك يعني 

جنى : طب يلا عشان منتأخرش 

بعد فترة 

جنى كانت بتقيس في غرفة القياس ، البنطلون كان ضيق فنفخت بتعب و قالت : هو وزني زاد امتى ما انا دايما بلبس small 

جنى طلعت متعصبة 

بدر كان قاعد اول ما شافها قرب منها وقال : مالك ؟

جنى : هو انا تخنت يا بدر

بدر باص عليها و قال : جنى انتِ مش بتاكلي اصلا

جنى بخنقة : انا هروح اشوف حاجة تانية 

بدر باص  لخيالها و جاه اشعار برسالة على تليفونه ، فتح الرسالة و لقى صور لجنى في وضع مخ"ل 

بدر وشه احمر و راح لجنى اللي كانت بتدور على بنطلون و مسكها من ايدها و قال : ايه ده ؟

جنى شافت الصور و بلعت ريقها و قالت : هشرحلك

بدر بصلها صدمة و ..

يتبع...

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

فتح بدر الرسالة و لقى صور لجنى في وضع مخ"ل 

بدر راح لجنى اللي كانت بتدور على بنطلون و مسكها من ايدها و قال : ايه ده ؟

جنى شافت الصور و بلعت ريقها و قالت : هشرحك

بدر بصلها صدمة و مسكها من ايدها و شد"ها و الناس بتتفرج عليهم و جنى قالت بدموع : يا بدر براحة الناس بتتفرج 

بدر مكنش مركز في حاجة و طلع برا المول و ركب العربية ، جنى قالت بر"عب من شكله : استنى يا بدر انتَ مش فاهم 

بدر بعصبية : افهم ايه مراتي لابسة مايوه بيكي"ني و متصورة في حضن شاب 

جنى طلعت موبايلها و طلعت نفس الصورة و لكن والدها اللي كان حاضنها و قالت بعياط : الصورة دي متفبركة و بعدين الصورة دي من اخر سفرية مع بابا قبل ما يتو"فى و ده كان في الشاليه بتاعنا و لذلك بابا مرضاش يرفض اني البس بكي"ني عشان مكنتش هنزل البحر

بدر مسك ايد جنى و قال : انا اسف مقدرتش امسك غيرتي 

جنى سحبت ايدها و قالت : لا يا بدر انتَ شكيت فيا و بعدين انا عايزة اعرف الصور دي وصلت ازاي و انا منزلتهاش على مواقع التواصل الاجتماعي بتاعتي 

بدر بشك : مش عارف بس انا مش هسكت ...ارجوكِ بقا متزعليش مني 

جنى بعياط : أنا عايزة اكل بيتزا طيب 

بدر بصلها بذهول و قال : بيتزا ! امري لله حاضر 

بعد فترة 

جنى قاعدة بتاكل بيتزا بإستمتاع 

بدر بيبص عليها بذهول من تغير حالتها و قال : هو مش أنتِ من شوية قولتي أنك تخنتي ؟

جنى كان في بواقي صلصة حولين بوقها و ماسكة قطعة من البيتزا و قالت : يعني انا بجد تخنت !

بدر قر"ب منها و با"سها مكان الصلصلة اللي جانب بوقها و قال : أنتِ قمر في كل حالاتك يا جنى

بدر مسك تليفونه و قال : كملي اكلك و انا هعمل مكالمة تليفون و جاي 

بدر نزل و كلم سليم 

سليم رد و قال : ايه يا عم الحبيب اخبارك 

بدر : تمام بقولك هبعتلك رقم تليفون عايزك تجيب قرار ا"مه

سليم : بسيطة عقبال ما تيجي يكون الحوار خلص

بدر : تسلم يا صاحبي 

بدر رجع العربية لقى جنى خلصت اكل و بتشرب العصير فقال : يلا بينا هنروح

جنى بنعاس: تمام ابقى صحيني لنا نروح

بعد فترة 

بدر قاعد و سليم و سامر حوليه و جنى نايمة على الكنبة  فقال سامر : براحة علينا يا بدر يعني أنتَ عايزني امثل أني سليم 

بدر : الله ينور عليك بتفهم 

سامر : ثواني و الخواجة مش هيشك فيا و بعدين لما انا انثل دور سليم هو هيعمل ايه ... و أنتَ عرفت ازاي اني مش سليم؟

بدر ابتسم و قال : بكل بساطة سليم معندهوش وحمة في ايده اليمين بس أنتَ عندك ... و بعدين أنتَ مستعجل ليه يا سامر على التفاصيل ؟

سليم : و أنتَ من امتى بتهتم بالتفاصيل دي يا بدر 

بدر بيشرب قهوته و قال : طول عمري يا سليم 

سليم : واضح ان جنى بس اللي اتغيرت 

بدر بإستغراب: ازاي ؟

سليم : جنى اتغيرت بشكل كبير بعد وفا"ة ابوها متنساش انه كان اقرب حد ليا و بعدين جنى عمرها ما هتكون دي ردة فعلا على موضوع الصور 

بدر باص لجنى اللي نايمة و قال : بقولكم انا متأكد انه الخواجة اللي عامل كل ده

سامر : ما الرقم طلع برايفت هنعمل ايه ؟

بدر : اكيد هنتصرف 

تليفون بدر رن فرد و قال : الو ..مين 

- كده متسجلش رقمي ؟

بدر بسخرية : الخواجة بنفسه 

الخواجة : مش كنت تسأل على مراتك الاول 

بدر بعصبية : مراتي اشرف منك يا بيتر و أنتَ عارف ان الصور متفبركة 

الخواجة ( بيتر ) : سيبك من كل ده عندي ليك عرض هايل و يخليك تخلص من كل ده 

بدر : ما أنتَ عارف اني مش هحط ايدي في ايدك تاني بعد ما رجالتك كانوا هيمو"توني انا و مراتي

بيتر : اسمعه بس 

بدر : عايزة ايه يا بيتر

بيتر بخبث : اقضي ليلة مع مراتك ! 

يتبع ..

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

بيتر بخبث : اقضي ليلة مع مراتك

بدر قام وقف بعصبية و قال : و حياة ا"مك عايز ايه تقضي ليلة مع مراتي .. ده انا هد"فنك مكانك يا بيتر الكل"ب 

الخواجة بيتر : اهدى على نفسك يا بدر خليك ذكي أنتَ مش قدي و بعدين أنتَ من امتى بتفرق معاك ست كده و لا عشان مراتك حلوة !

بدر بزعيق : يا و** و الديني لو شوفتك ما هرحمك 

جنى بتصحى على زعيق بدر و قالت لسليم : هو في ايه ؟ و بدر بيزعق ليه ؟

بدر بيقفل السكة في وش بيتر و بيبص لجنى بغضب و قال : ايه يا هانم تلاقيكي مبسوطة ما كل الرجالة بتجري وراكي و الجوزك الطر"طور ساكت و بيطبطب و يهشك

جنى بصدمة : مالك يا بدر ايه الكلام الي بتقوله ده ... انا مش فاهمة حاجة

بدر مسك"ها من دراعها و قال : ما هو لو حضرتك لبسك

جنى قاطته و قالت : و ماله لبسي بقا ان شاء الله و بعدين مش على اخر زمن انتَ اللي هتقولي البس ايه ابويا الله يرحمه مكنش ممانع ابدا على البسي و انتَ عارف نظام لبسي من ايام الجامعة

بدر ضر"بها بالقلم لدرجة و"قعت على الأرض 

سامر قام و قاله : انتَ مجنو"ن يا بدر و هي ذ"نبها ايه !!

بدر قال بعصبية : اه ما أنتَ حبيب القلب يا روميو ...محدش له دخل بيني و بمراتي

سليم قام و مسك ايد جنى قومها و قال : أنتَ زودتها اسكت بقا ملكش اي حق تعمل كده انتَ فاهم بدل ما انتَ عامل زي التور الها"يج

بدر سحب مفاتيح العربية من على الترابيزة و نزل 

جنى بتعيط بشحتفة سليم طبطب عليها وقال : و رحمة ابوكي ما تعملي كده هو مش قصده يا جنى

جنى بعدت عنه و قالت : انا داخلة انام و قوله ملوش دعوة بيا 

سليم قعد جانب سامر و قاله : احنا لو كفا"ر مش هيحصل كل ده 

في المساء 

بدر كان بيلف بالعربية و وقف فجأة و خبط بأيده بقوة على التابلوه و اتعص"ب ، شغل العربية و رجع البيت و دخل الاوضة ملقاش جنى ، دخل اوضة سليم و سامر و لقى سليم ماسك تليفونه و سامر ناؤم فقال بدر : هي جنى فين ؟

سليم ساب التليفون و قال : ما هي دخلت اوضتها و قالت هتنام 

بدر باصله و سرح بتفكيره في ايام الجامعة

فلاش باك

بدر بيجري في الحرم  و بيسأل على جنى لغاية ما واحدة قالته انها ركبت الاسانسير و طالعة لأخر دور 

بدر جري و طلع على سطح مبنى في الجامعة و لقى جنى واقفة بتعيط بدر جرى عليها و حضن"ها و قال : أنتِ بتعملي ايه هنا يا مجنو"نة ؟

جنى بعياط : عايزة اطير يا بدر

انتهى الفلاش باك *

بدر قال برعب : انا عارف هي فين 

و طلع جري على سطح العمارة و لقى بالفعل جنى واقفة على طرف السور.  بدر جرى ناحيتها و شد"ها 

بدر و"قع و جنى فوقه و نظراتهم اتقابلوا ، بدر قام وقف و حا"وط جنى من وسطها و قال : عايزة تطيري زي زمان و لا ايه ؟

جنى بعصبية : جاي ليه تكمل باقية الخنا"قة ..أنا تعب"ت يا بدر تعب"ت 

بدر با"سها او بالمعنى الاصح كتم الباقي الكلام و جنى كانت بتقومه لغاية ما استسلمت تماما و دموعها نازلة في صمت 

عند شروق الشمس 

جنى قاعدة و بدر نايم على رجلها و بتلعب في شعره و المشهد كان شاعري و ر"ومانسي جدا 

بدر قام و قال : جنى توعديني ان مهما يحصل مش هنسيب بعض 

جنى بصتله و حسيت قد ايه هو صادق معاها قالت في هدوء : اوعدك يا بدر

بد حضن جنى بقوة كأنه بيد"خلها جوة قلبه و رجع شعرها لورا و با"س رقبتها فقالت جنى بضحك : بس يا بدر احنا على سطح و ممكن حد يشوفنا 

بدر لسة هيرد عليها تليفون جنى بيرن فقال بدر : مين اللي هيتصل الساعة 6 الصبح 

جنى ردت و قال : الو صباح الخير مين معايا

- معايا المدام جنى الهاشم

جنى : ايوة انا خير 

- البقاء لله والدتك توفت ..اصلها كانت مر"يضة كا"نسر

جنى وقع منها التليفون بصدمة و كانت مبرقة و أغمى عليها 

يتبع ...

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

- البقاء لله والدة حضرتك توفت ..اصلها كانت مريضة كا"نسر

جنى وقع منها التليفون بصدمة و كانت مبرقة و أغمى عليها 

بدر بخضة : جنى جنى !!

مسك بدر التليفون و قال : ايوة مين ؟

- انا مقدر صدمة الاستاذة جنى و لكن يا ريت تيجوا تستلموا جثة الأستاذة سعاد من مستشفى ********

بدر قفل بصدمة مش مصدق اللي حصل و كأنه حلم 

بدر شا"ل جنى و نزل الشقة و حكى لسليم اللي حصل و جاب برفان عشان يفوقها 

جنى فاقت بذعر و قالت بعياط: وديني يا بدر لماما ..انا متأكدة انها تعبانة عايزه اشوفها .... ودوني ليها 

سليم بيطبطب على كتفها : اهدي يا جنى عشان صحتك

جنى بإنهيار : محدش يقوووووولي اهدي !!

جنى قامت و لسة هتطلع بدر حا"وطها من وسطها و جنى بتضر"ب فيه بعصبية و بتقول : ابعد عنييييييي خليني اروووح و بدر قالها بعصبية : اهدي طب و انا هوديكي

جنى : دلوقتي !! 

في المستشفى 

بدر داخل هو عمال يزعق بصوت عالي وعصبيته مسيطره عليه بسبب توتره من جنى و جنى ماسكة ايده و كانت لابسة فستان اسود قصير تحت الرقبة و لامة شعرها كحكة و سليم و سامر ماشيين وراهم 

بدر : فين مدام سعاد الهاشم هي مريضة كانسر 

موظفة الاستقبال: يا فندم اهدى انتَ في مستشفي ..عشان راحة المرضى 

بدر و هو بيخبط على المكتب : أنا بدر الرفاعي محدش يقولي اعمل ايييييه بدل ما اهد"م المستشفى دي على دماغكم ... بقولك فين المدام سعااااااااد

موظفة الاستقبال بخوف: حضرتك هي كانت في غرفه العمليات و معرفش ايه اللي حصل !!

جاه الدكتور على صوت بدر و قال : في ايه ؟ ايه اللي بيحصل هنا !!

جنى بعياط : مامتي مريضة هنا اسمها سعاد أحمد الهاشم 

الدكتور : ايوة المدام سعاد قد ايه كانت ست قوية ... البقاء لله هي مات قبل ما تعمل عميلة استئصال الور"م

جنى بتحاول تستوعب الخبر او بتحاول تكدب اللي سمعته 

جنى بإنهيار  : أنتَ كد"ااااااااب يعني هي عندها ايه برضو و وجهت كلامها لبدر : بدر احنا نقدر نعالجها في اي مستشفى في اوروبا مثلا 

الدكتور بحزن :البقاء لله شد حيلكم 

صرخت جنى  بكل مافيها ودموعها انهمرت بشدة و بدر حاضنها : ماماااااااا لااااااا ..سيبتيني ليه آاااااااااه يا قلبي ما"تت و هي زعلانة مني 

بدر دموعه نازلة و سليم بعيط في صمت 

ف المشرحه

جنى قاعدة على ركبتها و ماسكة وش امها بأيدها و قالت : أنا اسفة اسفة بجد انا عمري ما كنت ابنة صالحة و لا صاحبة  لا حتى عارفة اكون زوجة كويسة ..ارجوكي سامحيني انا بحبك يا ماما انا عمري ما قولتها ارجوكِ اصحي عشاني .... مامااااا ماااااماااا

سليم قرب منها وبيحاول يطلعها بره وهي عماله تعيط و قالت : محدش له دعوة بيا 

بدر بيخدها في حضنه وبعيط: يلا يا جنى مينفعش نقعد اكتر من كدا 

بعد أسبوعين 

جنى قاعدة و كانت بهتانة خالص و جسمها هزيل و عينها متنفخة من العياط و كانت قاعدة قدام محامي العيلة اللي قال : البقاء لله يا أستاذة جنى ربنا يصبركم ...و طبعا كان في حاجة لازم تعرفيها ... المدام سعاد اكتشفت مر"ضها بعد وفاة الوالد و لكنها محبتش تقولك بسبب صدمتك لأنها عارفة قربك الشديد من والدك

جنى كانت بتهز رأسها في صمت 

المحامي : كانت مبلغاني في حالة وفاتها ابلغ المستشفى عنك عشان الد"فن ... بالنسبة للميراث حضرتك عارفة ان الوالد و الوالدة كانوا قرايب بمعني انك الوريثة الشرعية الوحيدة و طبعا ولاد عمك المفروض لهم في الورث و لكنهم متنازلين عنه لحضرتك

جنى قالت بهدوء : بص يا متر يا ريت حضرتك تخلص المواضيع مع بدر انا حاليا معنديش استعداد ابدا اتناقش في اي شئ..عموما لو عايز تكمل كلامك ممكن تروح لبدر في الشركة 

المحامي قام : تمام يا مدام جنى انا متفهم و البقاء لله 

مشى المحامي و جنى قعدت بتعب و تليفونها رن فردت و قالت : ايه يا بدر 

بدر : ايه يا حبيبتي ..المحامي مشى ؟

جنى : اه مشى ...هتيجوا امتى ؟

بدر : هنخلص و نيجي عايزة حاجة 

جنى : لا انا هنام لغاية ما تيجوا 

بدر : ماشي خلي بالك على نفسك 

جنى دخلت المطبخ ،مسكت كوباية و بتصب ماية من الإزازة و لكن بتحس بحركة فقالت : في حد هنا 

جنى طلعت من المطبخ تبص و كانت ماسكة كوباية الماية و فجأة حد بييجي من وراها و  بيك"تم بوقها و جنى عمالة تر"فس و تقاوم و كوباية وقعت ا"تكسرت و ...

يتبع ..

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

شخص بيك"تم بوق جنى و هي عمالة تر"فس و كوباية وقعت من ايدها ا"تكسرت ، راحت جنى عضت"ه في أيده اللي كا"تم بيها بوقها و بتلف لقيته يعقوب صاحب سامر 

جنى بصدمة : يعقوب ... أنتَ مش مي"ت

يعقوب بجنون و ما"سك سك"ينة : لا طبعا هو انا هطلع بالمولد بلا حمص و اسيب سامر يكوش على كله 

جنى مسكت الفازة و حدفتها و لكنها مجتش فيه 

يعقوب قر"ب منها و بيحاول يصيبها و لكنها ز"قته بقوة و هي وقعت على الارض

و في نفس اللحظة باب الشقه إتكسر، و دخل بدر و سليم و جنى واقعة على الارض و مغمى عليها

بدر بشر : جيت لجحيمك تعالى بقا 

يعقوب اتصدم و بان عليه الخوف ضر"به سليم

و بدر جرى على جنى المغمى عليها و سليم و"قع على الارض بدر طلع سلا"حه و ضر"ب رصا"صة في رجل يعقوب 

يعقوب من بين سنانه : سامر مش هيرحمكم و بيلعب عليكم لعبة و*** 

بدر قرب منه و بدأ يضر"ب فيه، و يعقوب بينز"ف من شدة الضرب 

لحد ما وقف بدر ضر"ب و سليم رما"ه بره الشقه

بدر بعصبية شوفلي اخوك مختفي فيييين !! 

بدر شا"ل جنى و حطها على الكنبة و قال بحنان : فوقي يا حبيبتي أنا جيت 

جنى فاقت بتعب : أنتَ عرفت ازاي اني في خطر

بدر مسك ايدها و قال : اصل في كاميرا على باب الشقة ..أنتِ عارفة أننا بنمر بوقت صعب  

جنى غمضت عينها و قالت : عايزة انام و احلم بدل الكو"ابيس دي !!! 

عدى اليوم بسلام مع اختفاء سامر ، في مساء اليوم التالي 

جنى بإستغراب : بص انا نزلت معاك بس مش فاهمة هنروح فين في الوقت ده... و جبت الموتوسيكل ده منين

بدر شد"ها من ايدها و قال بسخرية : سر"قته 

بدر قعد جنى قدامه و غمى عنيها بشريطة حمرا 

جنى : أنتَ بتعمل ايه يا بدر ؟

بدر بمرح : هخ"طفك يا ستي 

بدر ساق الموتوسيكل 

جنى ماشية و ماسكة في ايد بدر و محطوط شريطة على عنيها ف قالت : براحة يا بدر هقع مش كفاية منزلني بالبيچامة و اللاكلوك انا مش عارفة انتَ موديني فين انا خايفة بجد 

بدر بضحك : امشي بس و بعدين ازاي تخافي و انا معاكي ..خلي بالك في سلالم يلا واحدة واحدة كده …اوقفي بقا و ساب ايدها و قال : انا هعد من واحد لعشرة و انتِ هتشيلي الشريطة تمام مشى بعيد عنها 

جنى فضلت واقفة شوية من غير اي حركة ف قالت : أنتَ روحت فين يا بدر ..بلاش هزارك السخيف ده ف شالت الشريطة و كانت الدنيا ضلمة ف قالت بخوف : يوه بقا على ده هزار ..خلاص يا بدر انا فعلا بخاف من الضلمة أنتَ لسة فاكر رهان الجامعة 

و فجأة بتحس بنفس حد وراها و لسة بتلف الأنوار نورت و كان المكان عبارة عن ساحة كبيرة و كانت متزينة و شكلها راقي جدا و بدر واقف قدامها و بيضحك و قال :  ظهر الحق يعني طلعتي بتخافي من الضلمة 

بصتله جنى بلوية بوز بدأت المزيكا تشتغل ف مد ايده و انحنى زي الأمراء و قال : تسمحي لي بالرقصة دي 

جنى بتبص على ايده بلمعة عين و مرة واحدة شد"ها ليه جامد و رقص معاها و بعد ما الرقصة خلصت قعد على ركبته و طلع خاتم من جيبه و قال بحنان : تقبلي تكوني نصي التاني و ام لولادي بس المرادي بجد عشان الواحد عايز يدخل دنيا برضو

بصتله جنى  بصدمة و قالت : بمنظري ده يا بدر و بعدين ما احنا فعلا متجوزين ...أنتَ امتى عملت كل ده !!

ف قال بدر : أنتِ حلوة دايما أنتِ العوض الحقيقي ليا يا جنى ... و بعدين أحنا عايزين فعل بقا و غمز لها 

ضحكت جنى بكسوف ف قام بدر وقف و لبسها الخاتم ف قالت : هتفضل تحبني يا بدر و مش هتزهق مني 

بدر بصلها بحب و اكتفى بأنه حضنها و لف بيها  ف قالت : نزلني يا مجنون هقع 

بدر شايلها و بيطلع على السلم : و الله ما يحصل.. انا هثبتلك حالا صحة كلامك ده 

ضحكت جنى جامد و مسكت في رقبته  

و بكدة جنى بقيت مراته قولا و فعلا 

بدر و جنى روحوا بعد ما قضوا يومين من اسعد ايام حياتهم محاولة من بدر بالتخفيف الضغوطات عن جنى 

بدر بيشرب قهوته فقال سليم : في اخبار مش حلوة يا بدر

بدر : خير يا جلاب الخير قول 

سليم طلع ظرف ذهبي و اداه لبدر 

بدر بيبص في الظرف و قال : كده كملت هو عرف مكانا ازااااي ! و اخوك فين ؟

سليم قال : سيبك من اخويا لأني معرفش عنه حاجة و مش عارف اوصله و بعدين دي مش اي دعوة ... دي دعوة VIP ...الخواجة ناوي على نية مش تمام بس كده كده احنا لازم نروح ... و بعديم ده بعتها قبل الحفلة بساعات

جنى من وراهم : رجلي على رجلكم 

بدر بعصبية : مستحييييل يا جنى أنتِ برا الموضوع ده تمامَا 

في المساء 

جنى لبست فستان أسود حرير بحملات رفيعة و مفتوح من الضهر ، و عملت عرها كيرلي ، بدأت تحدد عينيها بالكحل وتحط روج أحمر يبين شفيتيها الكرزية ، لبست هيلز حمرا

نزلت جنى تحت العمارة و بدر واقف ساند على العربية و سليم ماسك تليفونه ، بدر شافها و فضل متنح جنى قربت منه و با"سته من خده و قالت : مش يلا بقا 

بدر مازال باصص دون كلام ، سليم خبت على كتف بدر و قال : يلا يا فلانتينو 

في الحفلة 

جنى و بدر و سليم قاعدين على ترابيزة و الخواجة بيتر كان قاعد مع ناس على ترايزة تانية و مشالش عينه عن جنى 

بدر بعصبية : و ربنا هروح اضر"به

سليم : اهدي يا بدر هو عايز يستفزك 

جنى بهمس : أنا هروح الحمام 

بدر بغضب مكتوم : ناقصاكي هي !

جنى : ايه يا بدر محتاجة اروح الحمام 

بدر : طب خلي بالك على نفسك 

جنى قامت و راحت الحمام للسيدات ظبطت نفسها و عدلت الروچ بتاعها و لسة هتطلع حد بيشد"ها و ...

يتبع ..

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

جنى قامت و راحت الحمام السيدات ظبطت نفسها و عدلت الروچ بتاعها و لسة هتطلع حد بيشد"ها من وسطها و هي كانت عارفة ريحة البرفان و لذلك مصوتتش لغاية ما دخل الحمام و ز"نقها عند الباب ، جنى بلعت ريقها و قالت : بدر أيه اللي جابك 

بدر مسكها من ايدها : كويس اني لحقتك .. احنا هنمشي حالا

جنى بشك : هو في ايه ؟ و فين سليم ؟

بدأ صوت سرينة يشتغل و أصوات ضر"ب رصاصا"ت 

جنى برعب : هو في ايييييييه  ؟!!

بدر مسك ايدها و طلعوا جري من باب خلفي و جنى مش عارفة تجري من الهيلز فقالت : براحة شوية انا مش عارفة اجري 

بدر شا"لها و ركب عربية مش بتاعته

جنى صوتت و قال : دي مش عربيتنا 

بدر بعصبية : انا عارف اخر"سي بقا 

بدر بدأ يلمس أسلاك العربية في بعض لغاية ما اشتغلت و ساق بأسرع سرعة 

جنى طلعت تليفونها فقال بدر : بتعملي ايه 

جنى بصويت : بتصل برقم الطوارئ 

بدر مسك التليفون و رما"ه جنى برعب : ايه يا مجنو"ن ده !! عملت كده ليه 

بدر بعصبية : هتودينا في دا"هية .. بس بقا بدل ما اخلص عليكِ أنتِ كمان 

جنى سكتت و بدر سايب و اتصل على سليم و قاله : أنتَ كويس ؟ 

سليم : متقلقش انا طلعت بس احنا هنورح فين دلوقتي ؟

بدر : بص احنا نتقابل على الكيلو واحد و عشرين 

سليم : خلاص ماشي خلي بالك بقا 

بدر بيقفل مع سليم و بيبص على جنى لقاها نامت 

بعد نص الليل 

فتحت جنى عينيها لقت العربية مركونة جانب لافتة مكتوب عليها ( مرحبا بكم في الكيلو واحد و عشرين ) و الكرسي بتاعها راجع لورا ومتغطية بالچاكيت البدلة بتاع بدر و هو ساند على العربية و بيشرب سيجا"رة 

جنى سابت الچاكيت و نزلت و هي لاوية بوزها و قالت : ينفع بهدلتك دي و بعدين سليم فين ؟

بدر شد"ها من وسطها و با"سها كأنه بيطلع عصبيته فيها ، بدر بيبعد عنها و بيلاقي أضواء عربيات بتقرب و جنى مسكت ايد بدر 

العربيات وقفت و نزل منها شخص مش باين ملامحه 

قرب اكتر منها و قال : Hello mr and mrs Badr Elrifa'y

(مرحبا استاذ و مدام بدر الرفاعي )

بدر بصدمة : بيتر !!

يتبع ..

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

بدر شد جنى من وسطها و با"سها كأنه بيطلع عصبيته فيها ، بدر بيبعد عنها و بيلاقي أضواء عربيات بتقرب و جنى مسكت ايد بدر 

العربيات وقفت و نزل منها شخص مش باين ملامحه 

قرب اكتر منها و قال : Hello mr and mrs Badr Elrifa'y

(مرحبا استاذ و مدام بدر الرفاعي )

بدر بصدمة : بيتر !!

الخواجة بيتر واقف و حواليه رجالته و كلهم مسلح"ين 

جنى بتعيط و مكياچها اتبهدل و الكحل ساح من حولين عينها و بدر ماسك ايدها و قال : أنتَ مش هتستفاد حاجة من مو"تنا يا بيتر و لا حتى بضاعتك هترجع

بيتر و"لع سيجا"رة و قال : و أنتَ تفتكرني بالغباء ده

بدر : طيب أنتَ عايز ايه مني دلوقتي

بيتر : تحط ايدك في ايدي 

بدر بتسرع خوفًا على جنى : موافق ..موافق 

و فجأة بيخرج شخص من العربية و قال : بس ده مش اتفقنا يا ريس

بدر : سامر 

سامر ماسك سلا"حه و موجهه ناحيتهم : أنا بكر"هكم كره أنتم متخيلين أني ممكن انسى اللي حصل فيا و كرامتي اللي راحت ..مش سامر اللي يحصل معاه كده 

بيتر طلع مسد"سه و ضر"ب طلقه فی دماغ سامر ما"ت في وقتها 

جنى صوتت و هي بتغمي عينيها بأيدها 

بدر بخضة من المشهد و لكن مبينش و فضل ثابت و قال : اتفقنا يا بيتر ... ممكن نمشي بقا عشان الجماعة معايا 

بيتر باص لجنى و قال : اوي اوي 

بدر مسك جنى و ركبها و جاي يركب بيتر صده و قال : متحاولش تعمل فيها حويط يا بدر

بدر ركب العربية و مشى 

جنى بإنهيار : أنتَ كل"ب و خسي"س و أقذ"ر بني آدم شوفته على وجه البشرية كلها

بدر وقف العربية و مسك دراعها و قال : بصي بقا مش معنى اني ساكت اني مش هقدر عليكِ اخر"سي بقا بدل ما اوريكي اللي عمرك ما شوفتيه 

جنى : ايوة اظهر على حقيقتك يا بتاع العصا"بات يا مافيا 

بدر : عصابات و مافيا عظيم اوي جيبتيه لنفسك

بدر مسكها من ورا راسها و خبط"ها في تابلوه العربية و ساق العربية و اتصل على سليم و لكن مردتش بعتله رسالة صوتية و قال : يا ريو اول ما تفوق ما غيبوبتك دي حصلني على فيلا المعادي

صباح تاني يوم

بدر بيد"خن سيجارة و قميصه كان مفتوح زراريه كلها 

جنى بدأت تفوق بتعب و حاطت ايدها على رأسها و افتكرت اللي حصل و بدأت تعيط قامت وقفت و قالت : انتَ اتجننت أنتَ بتضر"بني و كمان خطف"ني 

بدر قرب منها بهدوء : مش هو شغل مافيا انا هوريكي بقا المافيا على اصولها ....و بعدين يا حلوة هو في واحد يخط"ف مراته 

جنى ترجع لورا بخوف :خليك بعيد عني أنتَ شخص سا"يكو 

بدر : أنا مش هبعد ..قولتلك أنا و"حش

جنى بعياط : أنتَ متناقض أنتَ انسان مش سوي أنتَ حيوا"ن

بدر رفع أيده علشان يضر"بها بالقلم و لكن  فضلت ايده في الهوا لما لاقها غمضت عينيها 

بدر اتكلم بهدوء : لأسف قدرك هو قدري طالما اسمك مكتوب على اسمي 

جنى : أنا بكر"هك بجد انا بقيت بكر"هك

بدر مسك ايدها و لوا"ها و قال : لو قولتيها تاني همو"تك.

بدر ز"قها على السرير و فتح الباب و قفله وراه

جنى بتمسك ايدها بألم و بتعيط في صمت 

في المساء 

بدر كان شا*رب و حالته صعبة و افتكر اللي عمله في جنى و اللي حصل مع سامر و ضعفه الظاهر قدام الخواجة بيتر و كان حاسس بتأ*نيب الضمير مسك رأسه بغضب و راح ناحيو كورنر مخصص للمشروبات الكحو"لية زي با"ر صغير و خل"ع قميصة و نعكش شعره و كان عينه حمرا …بدأ يشر"ب و قال بصريخ : هو أنااااااااااااا بعمل في نفسي كده لييييييييييه خسرت كل الناس اللي بحبها 

و كس"ر الكوباية بأيده و ايده اتعو"رت 

الجرس رن قام بدر و كان ماشي بعدم توازن 

فتح بدر الباب لقى بنت لابسة قصير و تنفخ اللبانة و تفرقها باللسانها و قالت : وحشتني يا بدر بيه

جنى كانت واقفة من بعيد بتشوف اللي بيحصل 

بدر تخيلها انها جنى و قر" ب منها و با"سها 

جنى دموعها نزلت بقهر 

البنت بمياعة : يا بدر بيه انا حامل 

جنن اغم"ى عليها و اتزحلقت من على السلم و نز"فت و ... 

يتبع..

انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

-----

#رواية #لعنة #اجتاحت #بي #من #الفصل #الاول #للاخير #بقلم #جيلان #محمد-

اهم الكلمات بحثآ والكلمات المرتبطه :-

بوليفيا كيم كارداشيان منتخب تركيا الاسماعيلي البنزين فودين شيرين عبد الوهاب كاظم الساهر تركيا حرس الحدود وسبورتنج دور 16 يورو 2024 فري فاير جورجيا ضد البرتغال الارجنتين منتخب فرنسا انغام منتخب بلجيكا توقعات ليلى عبد اللطيف فرنسا موعد صرف معاشات شهر يوليو 2024 الضمان الاجتماعي بوليفيا سيلين ديون صرف الريال السعودي مقابل الجنيه المصري تركيا منتخب بشار الأسد تركيا ضمان تصفيات كاس العالم ضمان الاجتماعي سدكو كابيتال جورجيا ضد البرتغال الارجنتين منتخب فرنسا فرنسا منتخب بلجيكا توقعات ليلى عبد اللطيف حساب انغام تجنيد الحريديم India vs England NATO Kyle Filipowski North Korea Timberwolves Jaylon Tyson Presidential debate The Bear Dalton Knecht Jamaal Bowman Bolivia Jared McCain Reed Sheppard Ice cream recalls listeria Matas Buzelis Portugal vs Georgia Portugal Supreme Court Paul George Alex Sarr


مشاركة

تعليقك ورأيك او اكتب مشكلتك - شارك الجميع رأيك !

أحدث وأهم الترندات و عمليات البحث الرائجة الأن في مصر اليوم!

أحدث وأهم الترندات و عمليات البحث الرائجة الأن في السعودية والعالم !